Siemens WM16S443NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM16S443NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Erica van Loon 12-04-2012
Geschreven voor: Siemens WM16S443NL

Sinds 2 weken hebben wij deze machine en zijn super tevreden. Hij is superstil en bovenal snel. Een 8 kilowas is in 2,5 uur klaar op 40 graden. Zo snel ben ik nog nooit door de wasmand gegaan. Ook vind ik het paneel heel gebruiksvriendelijk. De gebruiksaanwijzing heb ik niet nodig gehad. Tot slot kent de machine ook een paar handige programma's zoals een 15 minuten wasje (voor sportkleding bijv.). Wij zijn blij met deze aankoop.

Anneke van Galen 05-12-2011
Geschreven voor: Siemens WM16S443NL

Na 1 week wassen slaat de binnentrommel tegen het glas aan, dit glas en manchet zijn flink beschadigd. Het wordt vervangen, maar de reden van de beschadiging kan niet worden gevonden, er heeft een was in onbalans gedraaid.!! Hierna telkens tikkende geluiden, misschien schokbreker die los zit volgens monteur, vervolgens zoveel herrie bij centrifugeren dat het niet om aan te horen is. Ben nu 4 maanden verder, kan ik weer wachten op monteur. Winkel reageerd niet of nauwelijks.

Mustang5.0 16-06-2011
Geschreven voor: Siemens WM16S443NL

Ik had hiervoor een bauwknegt van 17 jaar oud, die begon iedere keer wat meer lawaai te maken, zodanig dat het mij niet opviel.
Tot de buurvrouw een keer aan de deur kwam wat er bij mij zo aan het trillen en bonken was.
De bauwknegt piepte en kraakte ( mocht ook wel na 17 jaar hahaha )
Toen maar eens verdiepen in een andere, ik ben op deze uitgekomen.
De eerste paar keer moest ik gaan kijken of hij het wel deed, je hoort hem pas als hij op 1600 toeren aan het centrifugeren is een heel klein beetje.
Echt niet te geloven hoe stil hij is.
Mijn was ruikt weer fris ( bij de bauwknegt was dat allang niet meer zo, maar nooit gedacht dat deze het wel weer kon )
Sportkleding doe ik op SuperKort ( ik doe toch maar 1 keer sporten en dan de was in )
En ik gebruik altijd de Eco knop, soms duurt mijn was dan 3 uur en 25 minuten.
Ook centrifugeren doe ik op de hoogst mogelijke stand, dan doet de droger er geen 1.5 uur over, maar de helft korter.
Al met al een goede keus geweest en ik ben er blij mee.

Met vriendelijke groet Mustang5.0

Ingrid S. 09-06-2011
Geschreven voor: Siemens WM16S443NL

Erg fijne wasmachine! Heb 'm inmiddels een paar dagen in bezit, omdat mijn Bosch van een jaar of 14 er plotseling mee ophield. Ben zeer tevreden over dit exemplaar! Lekker stil, veel programma mogelijkheden. Van super kort (20 min) tot eco (3 uur). De was voelt redelijk droog aan na een centrifugebeurt van 1600!
Ben vooralsnog zeer tevreden!